Des de Fundesplai comuniquem que des del primer moment del coneixement del suposat abús sexual de l’Escola l’Olivera (Vallirana) ens hem posat a disposició de la direcció de l’escola i els òrgans competents i hem activitat el protocol corresponent. Aquest protocol contempla recollir tota la informació de manera rigorosa i sistemàtica amb la màxima agilitat, la protecció de l’interès superior dels infants, i per això es concreten mesures preventives d’apartar les persones de l’equip suposadament implicades, així com el traspàs d’informació constant amb la direcció de l’escola i les autoritats pertinents.

L’Escola l’Olivera també ha activat el protocol per investigar aquesta situació des del primer moment del coneixement dels fets.

Actualment, els fets estan sota investigació, per la qual cosa no podem oferir més dades i hem de ser molt curosos fins que no hi hagi una resolució definitiva de la situació.
La protecció i la prevenció de situacions de maltractament dels infants i adolescents i persones amb capacitats diverses en les activitats que desenvolupem és una prioritat per Fundesplai.

Per aquest motiu:

• Fundesplai compta amb una comissió de Bon Tracte cap a la infància i la adolescència que vetlla per generar entorns segurs on els infants i joves no es sentin discriminats i puguin prevenir situacions d’assetjament de qualsevol mena.
  • Tenim establerts procediments d’actuació davant sospites o certeses de qualsevol cas que pugui suposar qualsevol tipus d’assetjament i abús.
  • Comptem amb delegades i delegats de prevenció d’abusos sexuals, formats pel Departament de Joventut de la Generalitat de Catalunya, en tots els àmbits de la nostra actuació, encarregats de detectar i posar en marxa els protocols corresponents.
  • Totes les persones treballadores i voluntàries de l’organització que hi interven, coneixen el codi de conducta i el codi ètic de Fundesplai, que regula com ha de ser la relació amb les persones amb les quals desenvolupem activitats educatives.
  • Formem periòdicament als equips educatius en prevenció d’abusos sexuals.
  • Fomentem propostes pedagògiques enfocades a enfortir comportaments positius i que s’encaminen cap a la idea d’una societat amb violència zero.

Totes aquestes mesures que Fundesplai ha articulat pel bon tracte de les persones ens ajuden a prevenir i actuar amb rapidesa davant de possibles situacions detectades.

Fundesplai rebutja rotundament qualsevol mena de violència a la infància i l’adolescència.

Subscriu-te al Canal Esplai i rep cada 15 dies actualitat, recursos educatius, i continguts relacionats amb els nostres projectes i serveis.

He llegit i accepto la política de privacitat

SEGUEIX-NOS!

Subscriu-te i rebràs regularment notícies, recursos educatius i continguts relacionats amb els nostres projectes i serveis de Fundesplai!

• Hidden
  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.

Segueix-nos també a les xarxes socials

Som Fundesplai

Som Fundesplai, una entitat sense ànims de lucre amb la missió d'educar els infants i joves, enfortir les entitats de lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora.

Coneix Fundesplai