Neteja de fonts
ACCIÓ DE VOLUNTARIAT AMBIENTAL SOM NATURA
Les fonts formen part del patrimoni natural i cultural de les Guilleries-Savassona. Durant aquesta actuació a la natura, es realitzaran tasques de neteja i adequació dels entorns de diverses fonts, retirada de residus, vegetació invasora i elements que ens dificultin la conservació.
L’objectiu és millorar-ne l’estat ecològic i paisatgístic i contribuir a la preservació d’aquests espais tan valuosos per a la fauna, la flora i les persones visitants.
Aquesta tasca requereix el lideratge d’educadors i educadores ambientals que facin el reconeixement de la zona i supervisin totes les accions necessàries per part del grup per fer una tasca de neteja de les fonts de les Guilleries-Savassona.
Detalls de la jornada
Perfil de la persona voluntària
Som Natura s’adreça a persones d’entre 18 i 70 anys que vulguin formar part d’un moviment transformador.
Per aquesta activitat no cal experiència prèvia. Només roba i calçat còmode, estima per la natura, iniciativa, implicació, motivació, ganes de participar i habilitat per treballar en equip.
Objectius
- Millorar l’estat de conservació de les fonts
- Afavorir la biodiversitat
- Preservar el patrimoni natural i cultural
- Millorar la qualitat paisatgística i l’accessibilitat
- Sensibilitzar sobre la importància de la cura dels espais naturals
Beneficis
Aprendràs a identificar espècies de plantes autòctones, així com fer-ne la retirada de zones no adequades per a un correcte ús de les fonts. Es pretén prendre consciència de la importància de la cura de les fonts naturals, dels seus beneficis i la importància per a la biodiversitat.
Inscriu-te a la jornada!
Amb la col·laboració de