Fundesplai va posar en marxa #DretalLleure, per reivindicar el valor educatiu de l’educació en el lleure i el joc.
![]() |
![]() |
![]() |
Fundesplai (Fundació Catalana de l’Esplai) ha posat en marxa la iniciativa pel #DretalLleure, una acció de mobilització que vol reivindicar el valor educatiu de l’educació en el lleure i joc amb motiu de la celebració del 25è aniversari de l’aprovació de la convenció dels Drets dels Infants que es va celebrar ahir 20 de novembre.
La celebració del 25è aniversari de la Convenció dels Drets de l’Infant és una oportunitat per reivindicar públicament, des de l’àmbit de l’educació en el lleure, un dels drets més elementals dels infants: el seu dret al Joc, tal com recull l’article 31. Un dret que, en l’actual context de crisis, esdevé un gran repte per a tothom. Així ho destacava el darrer informe del Síndic de Greuges: “el lleure educatiu és un dels àmbits socials amb més desigualtats d’accés, ja que ha estat un dels més afectats per les mesures de contenció de la despesa de les famílies”.
37 esplais i 20 escoles tallaran carrers per omplir-los de jocs
Aquesta iniciativa, liderada per Fundesplai i la seva federació de centres d’esplai, s’adreça als centres de lleure, centres educatius, entitats educatives i socials… i està tallant i omplint els carrers de jocs a cada municipi, tot reproduint la famosa vinyeta del pedagog i ninotaire italià Francesco Tonnucci, com a gest simbòlic i reivindicatiu del valor educatiu del lleure.
En les accions que s’han desenvolupat entre el dia 20 de novembre i aquest cap de setmana hi participen 37 esplais i 20 escoles on Fundesplai està present a través menjadors, activitats extraescolars… D’altres entitats juvenils i socials de fora de Catalunya també hi participaran organitzant diversos actes a les seves ciutats: en total, uns 10.500 infants.
La mobilització #DretalLleure disposa d’un bloc amb tota la informació de la iniciativa, el vídeo Pel Dret al Lleure, una agenda que anirà incorporant els diferents actes previstos i un banc de recursos per tal de contribuir a donar a conèixer la iniciativa.