Papers, please
- de 16 a 99 anys
- Videojoc
- Emocions, Igualtat d’oportunitats, Migracions i refugi, i Pau i solidaritat
- Proposta educativa nuSOS
Descripció
Papers, please (“Papers, si us plau” en català) és un videojoc que ens planteja la càrrega emocional que suposa treballar com a inspector/a de duanes en un fictici estat comunista, decidint qui entra o no en el país.
Objectius
- Introduir narratives i mecàniques immersives d’aprenentatge a través del videojoc.
- Oferir una experiència gamificada que millori l’empatia amb una situació simulada de control de persones migrants en una frontera fictícia.
- Plantejar reptes morals i ètics a través d’una experiència que posa en joc les pròpies necessitats i el tracte humanitari i el respecte a les persones.
Desenvolupament de l'activitat
PRESENTACIÓ
Papers, please (“Papers, si us plau” en català) és un videojoc que ens planteja la càrrega emocional que suposa treballar com a inspector/a de duanes en un fictici estat comunista, decidint qui entra o no en el país.
EL JOC
– Cada jugador/a s’enfronta, com a funcionari/a del control de duanes a la revisió de la documentació de les persones que volen passar. Si la documentació no és correcta, es poden realitzar entrevistes i fins i tot escàners del cos de les persones migrants.
– El joc no planteja una durada mínima però és convenient dedicar una sessió d’una hora mínimament per poder avançar en la mecànica de la història.
– El videojoc està plantejat per a un sol jugador/a però una mateixa sessió pot ser compartida per 2 o 3 persones que puguin aportar diferents reflexions i punts de vista davant els reptes que planteja el joc.
En la mecànica del joc el jugador inspecciona els documents de les persones immigrants que arriben, tenint al seu abast diferents eines per determinar si els papers estan o no en ordre, amb l’objectiu de mantenir fora del país persones no desitjades. Al final del dia, el jugador guanya diners en funció de la quantitat de persones que hagi processat.
Valoració
- Després de la partida, és interessant incorporar espais de reflexió per plantejar i compartir els dilemes morals que ha plantejat la mecànica del videojoc. Aprofundint en quines han estat les motivacions que han portat a una determinada decisió.
- Molt interessant també, fóra compartir els sentiments i emocions que ha generat la responsabilitat del control de les persones migrants.
- L’experiència en primera persona del control de duanes pot nodrir un debat posterior sobre els processos migratoris i la deshumanització d’alguns procediments burocràtics.
- Després de la partida, és interessant incorporar espais de reflexió per plantejar i compartir els dilemes morals que ha plantejat la mecànica del videojoc. Aprofundint en quines han estat les motivacions que han portat a una determinada decisió.
- Molt interessant també, fóra compartir els sentiments i emocions que ha generat la responsabilitat del control de les persones migrants.
- L’experiència en primera persona del control de duanes pot nodrir un debat posterior sobre els processos migratoris i la deshumanització d’alguns procediments burocràtics.
Observacions
El videojoc només es pot descarregar en format digital per a ordinador a través de la plataforma: https://store.steampowered.com/app/239030/Papers_Please/?l=spanish o per Ipad a https://apps.apple.com/es/app/papers-please/id935216956 per un preu de 8,99 €.
Important: el joc inclou imatges pixelades de nuesa i violència. La nuesa es pot desactivar des del menú de configuració, però no es pot evitar que es torni a canviar.
Més informació a: https://es.wikipedia.org/wiki/Papers,_Please
Fitxa tècnica
Edat | de 16 a 99 anys |
---|---|
Temàtica | Emocions, Igualtat d’oportunitats, Migracions i refugi, i Pau i solidaritat |
Tipus | Videojoc |
Projecte | Proposta educativa nuSOS |
Espai | Interior |
Autoria | Lucas Pope |
Llicència | Reconeixement – No Comercial (by-nc) |