Eliminació de flora invasora al riu Llobregat

ACCIÓ DE RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA i DE TEAMBUILDING

Si creus que una activitat de voluntariat ambiental corporatiu a la natura pot ser una bona eina per crear una jornada distesa, divertida, cohesionadora i que a més a més sigui beneficiosa pel medi ambient, aquesta és la teva activitat!

Intervindrem en una banda de la llera del Riu Llobregat, en un punt entre el Prat de Llobregat i Cornellà i realitzarem actuacions ambientals de control de l’espècie invasora Senecio pterophorus i introduirem nous exemplars d’espècies mediterrànies, com l’espígol, el romaní o l’aloc, afavorint la tasca dels insectes pol·linitzadors. Aquestes actuacions tenen com a objectiu recuperar l’ecosistema i millorar la qualitat d’aquest, i estan dirigides pel nostre equip especialitzat d’educació ambiental, que et posarà en context en tot moment. Si creus que formar part d’aquesta renaturalització pot ser una bona opció pel teu equip, per aprendre, compartir, cohesionar i passar un bon dia a la natura, no ho dubtis!

La desnaturalització del Riu Llobregat i la introducció de fauna i flora invasora ha suposat una gran pèrdua de qualitat de l’ecosistema de ribera, que ha vist reduïda la seva biodiversitat. La pressió humana, la contaminació i altres factors externs impliquen que cal fer actuacions periòdiques per ajudar l’ecosistema a conservar un mínim de qualitat per tal de garantir el manteniment de la biodiversitat.

OBJECTIUS

  • Conèixer quina és la fauna autòctona i la invasora
  • Renaturalitzar un espai concret amb plantes autòctones
  • Treballar la cohesió de grup a través d’una acció de voluntariat ambiental

La proposta d’accions ambientals s’emmarquen a partir de 3 eixos d’actuació:

  1. Extracció manual d’exemplars de Senecio pterophorus: alliberarem espai i eliminarem les plantes invasores. Inclou l’explicació de com s’ha introduït aquesta espècie als nostres ecosistemes i quines problemàtiques l’acompanyen. Aprendrem a distingir-les de les altres i procedirem a extreure-les amb guants i eines.
  2. Replantació d’espècies aromàtiques autòctones: que les espècies autòctones estiguin desapareixent afecta la resta de l’ecosistema, ja que proporcionen aliment i refugi a moltes espècies d’insectes i altra flora. Introduir plantes aromàtiques autòctones de la zona mediterrània és un punt clau per restablir un equilibri a les xarxes tròfiques i al manteniment de l’espai.

LLOC

Aquesta activitat té lloc al punt concret que indicarà l’equip especialitzat ambiental entre el Prat i Cornellà de Llobregat.

Preguntes freqüents

Quanta gent hi pot participar?
La major part de les accions poden assumir un volum d’entre 150-200 persones. Disposem d’un ampli equip de treball i capacitat logística i organitzativa. Ens adaptem al nombre de personal de la teva empresa per a dur a terme l’activitat.
Es necessita algun perfil de voluntari determinat?
No cal cap perfil concret ni amb coneixements sobre l’activitat a realitzar. Es pot adaptar l’activitat segons les especificacions de cada grup de participants.
Es necessita formació prèvia?
No es necessita cap formació prèvia. Es realitzarà una capacitació a l’inici de l’activitat per tal de saber els aspectes més bàsics.
Quin és el mínim d'hores per dur a terme l'activitat?
El mínim són 3 hores
Quin és l'horari de l'activitat?
En funció la disponibilitat del grup es podran realitzar una o diverses accions tant en horari de matí com de tarda en qualsevol de les propostes. El mínim acostuma a ser de 3h.

Es poden incloure pauses per esmorzar així com dinar.

Quin és el cost?
Fem un pressupost desglossat segons les especificacions de cada empresa (cost de l’activitat, transports, materials…)

  • Coordinació (1 coordinador/a per cada 25 persones): 300€
  • Material: dependrà del nombre de participants
  • Transport: si es necessita, també podem gestionar la contractació d’autocars a part (IVA inclòs)
  • Menjar/refrigeri: es pot contractar a part (esmorzar i dinar)
  • Algunes activitats/accions requereixen permisos especials que tenen un cost extra
Com es fa l'avaluació?
Al final de l’activitat es passarà una enquesta de valoració per cadascun de les persones participants i es farà el retorn dels resultats a l’entitat participant.

Demana més informació

Omple aquest formulari per indicar-nos què necessita la teva empresa i que puguem iniciar una col·laboració d’èxit.

"*" indicates required fields

Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
Nom i cognoms*
Subscriu-te al nostre butlletí
Política de privacitat*

SEGUEIX-NOS!

Subscriu-te i rebràs regularment notícies, recursos educatius i continguts relacionats amb els nostres projectes i serveis de Fundesplai!

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
  • This field is hidden when viewing the form

Segueix-nos també a les xarxes socials

Som Fundesplai

Som Fundesplai, una entitat sense ànim de lucre amb la missió d'educar els infants i joves, enfortir les entitats de lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora.

Coneix Fundesplai